Skip to main content

Adakah air minuman di rumah selamat untuk minum?

Pernahkah anda terfiki adakahr air minuman anda di rumah betul-betul bersih & selamat untuk diminum?  Bendasing tersembunyi pada air bersih. Putarkan paip rumah anda, lihat air yang mengalir. Anda mungkin nampak air bersih tetapi setakat manakah ianya selamat untuk diminum?

Sebenarnya badan kimia seperti racun perosak, logam berat & bahan cemar industri yang boleh merbahayakan kesihatan mungkin terdapat dalam air yang anda sekeluarga minum saban hari. Tambahan pula 20% daripada punca pendedahan plumbum terhadap manusia datangnya daripada air minuman.

RISIKO MEMINUM AIR TERCEMAR

PENCEMARAN 1
Bahan racun dan berbahaya, hasil produk sampingan (trihalometana, klorofom dan lain-lain)
Risiko: masalah hati, buah pinggang @ pusat kawal atur saraf

PENCEMARAN 2
logam berat (plumbum)
Risiko : tahap IQ rendah, lembap dalam mata pelajaran, tumbesaran yang tidak sihat.

PENCEMARAN 3
Pencemaran pertanian (Benzena)
Risiko : masalah kesuburan

PENCEMARAN 4
Pencemaran Industri (Atrazin)
Risiko : meningkatkan risiko kanser

Kini anda boleh dapatkan air yang bersih & sihat diminum. Istimewanya air yang lebih bersih dan sihat datangnya daripada sebuah Jag air sahaja! Shaklee memperkenalkan "Get Clean Water " untuk dapatkan air yang bersih & sihat.

                 
Get Clean Water 

Get Clean Water merupakan sistem penapisan air multipaten yang baru. Berbanding dengan air jag yang lain, Get Clean Water menggunakan sebatang blok - Karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangi bahan-bahan tercemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99% .

Get Clean Water merupakan sistem penapisan jag air pertama yang menggunakan blok -  Karbon yang boleh diisi semula. Jadi kurangkan botol plastik yang perlu dibuang. Ianya juga menapis 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.

Pilih air yang bersih dan sihat @ bumi yang lebih sihat & bersih? Sudah tentu kita boleh menikmati semuanya.

Menandingi Jenama Terkemuka Yang Lain!
- disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium & bahan-bahan lain tercemar disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat.
- disahkan dapat mengurangkan Klorin, Jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin.
- disahkan dapat menuras 303 liter (80 gelen)  bagi setiap turasan dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.
- sistem penuras Jag air berblok - karbon isian semula yang pertama.

Pilihan Yang Bijak!
• Hanya beberapa sen bagi seliter air
• Jag air bermeter automatic pertama yang menunjukkan jumlah air yang telah dituras - tidak memerlukan kuasa elektrik.
• Ringan & mudah dibawa
• Menjimatkan kos - tanpa perlu mendidih air.

Air yang lebih sihat & bersih tersedia untuk 365 hari. Pek permulaan Get Clean Water dengan 3 Pek isian semula penuras air.
• Menuras lebih daripada 5000 gelas (250ml) pada kadar hanya beberapa sen segelas
• Mengurangkan lebih daripada 2,400 botol plastik & tempat pelupusan sampah

             
Kelonsong penapis isian semula

PERBEZAAN SHAKLEE

SELAMAT: menyingkirkan plumbum dan lain-lain
- Get Clean Water berupaya mengurangkan pelbagai jenis bahan cemar berbahaya yang mungkin terkandung di dalam air. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association (WQA)) yang ianya dapat mengurangkan plumbum & banyak bendasing lain lagi.

PILIHAN BIJAK: menjimatkan kos
- Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan minum air botol.  Dengan hanya beberapa sen seliter sahaja Get Clean Water dapat memberi air yang bersih dan sihat & rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penapis tersebut tanpa perlu mengagaknya.

HANDAL: lebih banyak air bersih pada setiap masa
- Get Clean Water menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain & mengurangkan bahan tercemar yang mungkin wujud dalam air & berbahaya kepada kesihatan

MESRA ALAM: memelihara alam sekitar
- Get Clean Water ini menggunakan sistem penapis Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, dimana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penapis diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak & baik terhadap alam sekitar.

MENGUNGGULI JENAMA

           

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Jangkitan Kencing Kotor

Pengalaman jangkitan kencing kotor adalah pengalaman yang sue tidak mahu peristiwa itu berulang lagi. Pertama kali merasai simptom jangkitan kencing kotor adalah semasa buang air kecil, terasa sangat sakit  atau pedih terutama terakhir buang air kecil serta bau yang busuk. Hal ini berlanjutan selama seminggu. Ini semua gara-gara sue tidak ada pengetahuan ilmu tentang jangkitan kencing kotor. Sue biarkan tiada masalah dan menyedapkan hati tiada apa akan berlaku. Namun sangkaan sue meleset sama kali. Apabila sakit semakin tidak tahan, sue bagitahu kepada kakak sepupu (tinggal dengan kakak sepupu) Dan kemudiannya belikan ubat antibiotic. Tetapi malangnya kesakitan dirasai di belakang semakin sakit. Dan malam itu, tidur sue tidak lena & tidur dalam kesakitan & menangis menahan kesakitan tersebut. Dan esoknya pagi itu, sakit semakin menjadi-jadi sehingga kesakitan dirasai di buah pinggang. Masa itu, hendak duduk sahaja sudah tidak boleh kerana sakit yang teramat sangat.  Terus kak

Cara untuk menambah ketinggian badan

Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna.  Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee. Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i

Vaksinasi percuma untuk wanita : program vaksinasi HPV untuk wanita

Adakah anda seorang wanita yang lahir pada tahun 1990-1996? Anda berpeluang dapatkan vaksinasi secara percuma dalam program vaksinasi HPV untuk wanita di Klinik Nur Sejahtera LPPKN seluruh negara. Namun bukan semua wanita boleh dapatkan vaksinasi secara percuma. Berikut adalah kriteria wanita layak:  ✔ warganegara Malaysia @ penduduk tetap ✔ wanita yang lahir pada tahun 1990-1996 ✔ wanita bujang & tidak pernah berkahwin ✔ tidak hamil ✔ tidak pernah mengalami alahan teruk yang perlu dirawat di hospital. Vaksinasi diberikan sebanyak 3 dos :  1. Tarikh vaksinasi pertama diberikan 2. 1 bulan selepas suntikan pertama 3. 6 bulan selepas suntikan pertama           Apa itu HPV?   HPV (Vaksin virus papiloma manusia) merupakan vaksin yang mencegah jangkitan oleh beberapa jenis papilomavirus manusia yang tertentu. Vaksin yang ada memberi perlindungan daripada 2, 4,atau 9 jenis HPV. Semua vaksin memberi perlindungan daripada sekurang-kurangnya HPV 16 dan 18 yang mengakibatk