Skip to main content

Tips untuk bebas daripada jerawat

 Assalamualaikum.

Tinggal sebulan lagi tahun 2020 bakal meninggalkan kita dengan pelbagai kenangan pahit yang kita tidak jangka akan hidup dengan norma baru. Kes covid19 telah memberi impak kepada kita semua dari segi kehidupan, kerjaya, kewangan dan lain-lain. Sue berharap semua jaga diri masing-masing, jaga jarak sosial, keluar bila perlu, sentiasa bersihkan diri sendiri.

Kali ini sue nak share tip-tip macam mana hendak bebas daripada jerawat. Sue masih ingat lagi selalu mencuba pelbagai produk  jagaan kulit dan hasilnya agak tidak puas hati. Kadang-kadang bila cuba produk, bukannya semakin baik tapi semakin menjadi-jadi pulak naik jerawat dan muka semakin berminyak pulak. Hinggalah suatu hari sue tidak berani jumpa kawan-kawan. Nak bergambar pon rasa macam nak menyorok muka sebab malu. Jadi kawan-kawan, ada masalah jerawat seperti sue? Jom sue share macam mana nak bebas daripada jerawat.


TIP BEBAS DARIPADA JERAWAT.

1. Pengambilan VIVIX shaklee

Penting untuk ambil vivix shaklee di awal permulaan untuk bebas jerawat supaya  bebas daripada  bahan kimia dalam badan kita yang mungkin berpunca daripada percemaran alam sekitar, pemakanan yang tidak sihat dan lainclain. Vivix mengandungi polyphenol yang berfungsi membaiki sel-sel,anti radang, anti oksidan. Vivix juga berfungsi sebagai anti aging, jadi sambil memulihkan kulit muka, kita jaga menjaga kulit agar menua dengan baik seiring dengan umur. Tak nak la umur baru 20 tahun,ada orang panggil mak cik dah.


2. Sentiasa mengambil Vita C setiap hari.

Vita C shaklee memang diambil setiap hari sebab badan kita tidak menghasilkan anti body yang diperlukan oleh badan. Selalunya kita perlukan vitamin c untuk hasilkan antibody melalui buah-buahan @ sayuran-sayuran. Bagus kalau setiap hari makan buah oren untuk dapatkan vitamin c, Vita C shaklee akan melengkapkan dos-dos yang diperlukan oleh badan. Sekurang-kurangnya badan memerlukan 1000mg vitamin c. Persamaan 1 biji Vita C 1000mg shaklee adalah 7 biji buah oren.


3. Pengambilan ESP shaklee.

Minuman ESP shaklee adalah satu kemestian yang sue minum setiap hari. Walaupun singkatan ESP adalah energizing soy protein yang mampu memberi tenaga berpanjangan namun ESP juga membekalkan protein yang mana dapat menghasilkan sel-sel baru. Jadi sangat bagus diamalkan untuk pembaharuan kulit.

4. Vita E complex Shaklee untuk masker kulit muka.

Untuk memudarkan bekas jerawat @ memudarkan jerawat, sue ambil sebiji Vita E shaklee untuk buat masker muka. Kalau betul-betul hendak kulit bersih, kena rajin buat masker untuk kulit juga.

5. B complex shaklee jarang sue amalkan tapi B complex shaklee juga bagus untuk kulit,kuku,rambut dan mata. Kalau sehari ada rasa stress, sue ambil beberapa biji B complex untuk mencegah stress & menguatkan anti body.

Lain-lain tip yang sue amalkan ialah banyakkan minum air kosong. Kalau boleh dalam seharian cuba kurangkan gula & garam & amalkan gaya hidup yang sihat


Mungkin pembaca ada jangkaan  yang lain untuk tip bebas jerawat, namun langkah inilah sue amalkan setiap hari. Badan kita perlukan perlindungan daripada radiasi yang mana mungkin berpunca cahaya matahari , asap rokok, kereta ,kilang dan sebagainya dalam kehidupan kita. Apabila kita mencukupi nutrisi yang diperlukan dalam badan, automatik kulit juga terpelihara


Jika ada yang ingin membeli set shaklee untuk kulit cantik seperti vivix,vita c,ESP ,vita e & b complex, boleh hubungi / dm:

Whatsapp 013 3565768

Instagram : @suwaibah_shaklee




Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Jangkitan Kencing Kotor

Pengalaman jangkitan kencing kotor adalah pengalaman yang sue tidak mahu peristiwa itu berulang lagi. Pertama kali merasai simptom jangkitan kencing kotor adalah semasa buang air kecil, terasa sangat sakit  atau pedih terutama terakhir buang air kecil serta bau yang busuk. Hal ini berlanjutan selama seminggu. Ini semua gara-gara sue tidak ada pengetahuan ilmu tentang jangkitan kencing kotor. Sue biarkan tiada masalah dan menyedapkan hati tiada apa akan berlaku. Namun sangkaan sue meleset sama kali. Apabila sakit semakin tidak tahan, sue bagitahu kepada kakak sepupu (tinggal dengan kakak sepupu) Dan kemudiannya belikan ubat antibiotic. Tetapi malangnya kesakitan dirasai di belakang semakin sakit. Dan malam itu, tidur sue tidak lena & tidur dalam kesakitan & menangis menahan kesakitan tersebut. Dan esoknya pagi itu, sakit semakin menjadi-jadi sehingga kesakitan dirasai di buah pinggang. Masa itu, hendak duduk sahaja sudah tidak boleh kerana sakit yang teramat sangat.  Terus kak

Cara untuk menambah ketinggian badan

Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna.  Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee. Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i

Vaksinasi percuma untuk wanita : program vaksinasi HPV untuk wanita

Adakah anda seorang wanita yang lahir pada tahun 1990-1996? Anda berpeluang dapatkan vaksinasi secara percuma dalam program vaksinasi HPV untuk wanita di Klinik Nur Sejahtera LPPKN seluruh negara. Namun bukan semua wanita boleh dapatkan vaksinasi secara percuma. Berikut adalah kriteria wanita layak:  ✔ warganegara Malaysia @ penduduk tetap ✔ wanita yang lahir pada tahun 1990-1996 ✔ wanita bujang & tidak pernah berkahwin ✔ tidak hamil ✔ tidak pernah mengalami alahan teruk yang perlu dirawat di hospital. Vaksinasi diberikan sebanyak 3 dos :  1. Tarikh vaksinasi pertama diberikan 2. 1 bulan selepas suntikan pertama 3. 6 bulan selepas suntikan pertama           Apa itu HPV?   HPV (Vaksin virus papiloma manusia) merupakan vaksin yang mencegah jangkitan oleh beberapa jenis papilomavirus manusia yang tertentu. Vaksin yang ada memberi perlindungan daripada 2, 4,atau 9 jenis HPV. Semua vaksin memberi perlindungan daripada sekurang-kurangnya HPV 16 dan 18 yang mengakibatk