Skip to main content

Posts

Tips untuk bebas daripada jerawat

 Assalamualaikum. Tinggal sebulan lagi tahun 2020 bakal meninggalkan kita dengan pelbagai kenangan pahit yang kita tidak jangka akan hidup dengan norma baru. Kes covid19 telah memberi impak kepada kita semua dari segi kehidupan, kerjaya, kewangan dan lain-lain. Sue berharap semua jaga diri masing-masing, jaga jarak sosial, keluar bila perlu, sentiasa bersihkan diri sendiri. Kali ini sue nak share tip-tip macam mana hendak bebas daripada jerawat. Sue masih ingat lagi selalu mencuba pelbagai produk  jagaan kulit dan hasilnya agak tidak puas hati. Kadang-kadang bila cuba produk, bukannya semakin baik tapi semakin menjadi-jadi pulak naik jerawat dan muka semakin berminyak pulak. Hinggalah suatu hari sue tidak berani jumpa kawan-kawan. Nak bergambar pon rasa macam nak menyorok muka sebab malu. Jadi kawan-kawan, ada masalah jerawat seperti sue? Jom sue share macam mana nak bebas daripada jerawat. TIP BEBAS DARIPADA JERAWAT. 1. Pengambilan VIVIX shaklee Penting untuk ambil vivix shaklee di aw
Recent posts

Tips turunkan berat badan cepat dengan shaklee

Selamat tahun baru 2018... Siapa yang azam tahun baru dia ingin turunkan berat badan atau dengan kata lain hendak kurus? Disini sue ingin kongsikan tips turun berat badan cepat dengan shaklee. Pertama sekali ialah mesti ada niat dan azam yang kuat untuk turunkan berat badan. Kena tahu kenapa hendak turunkan berat badan. Jika saja-saja nak turunkan berat badan, ia tidak akan tercapai dan tidak akan kemana-mana. Lain pulak jika niat hendak turunkan berat badan semata-mata jaga kesihatan. Maknanya dia tahu selagi tidak turunkan berat badan, selagi itulah kesihatan yang tidak berapa baik mengganggu kehidupan seharian. Risau dengan berat badan yang berlebihan akan mengganggu untuk buat kerja seharian, untuk melakukan senaman pun sudah tidak berapa larat. Bagi perempuan pula, berat badan yang berlebihan menyukarkan wanita untuk mendapatkan zuriat. Atau mungkin juga hendak kurus badan supaya boleh pakai baju yang diidamkan. Jadi tidak kira apa tujuan anda, tanamkan niat dalam hati supay

Luka bersalin secara pembedahan cepat sembuh

Luka bersalin secara pembedahan adalah lebih menyakitkan berbanding bersalin secara normal. Apabila sue baca komen-komen di facebook, sue rasa sedih dan sempat berdoa jika ada rezeki untuk ibu diminta supaya bersalin secara normal. Macam-macam komen yang sue baca diantaranya ialah sakit belakang semasa tidur, rasa sakit ketika hendak pergi ke toilet, hendak bangun pun rasa sakit dan sebagainya. Ada juga yang bersalin secara pembedahan, lukanya cepat sembuh. Tetapi ada yang mengambil masa 3 bulan baru hendak sembuh. Ini semua bergantung kepada penjagaan selepas bersalin dan memerlukan sokongan daripada suami, keluarga.  Anda ingin memgetahui bagaimana luka bersalin secara pembedahan cepat sembuh?  Jom baca kisah Nurainy Md Jali. SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4 TESTIMONI 38 : NURAINY MD JALI . [LUKA BERSALIN SECARA PEMBEDAHAN CEPAT SEMBUH SELEPAS AMALKAN SUPLEMEN DAN VITAMIN SHAKLEE] . Assalamualaikum w.b.t. Saya Nurainy bte Md Jali merupakan ibu kepada seorang cahaya mata

Cara untuk menambah ketinggian badan

Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna.  Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee. Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i

Testimoni kawal stress

Dalam kehidupan kita tidak boleh lari rasa tertekan dalam melakukan apa jua perkerjaan. Tambahan lagi rasa tertekan dengan taraf kehidupan yang tinggi seperti harga minyak semakin hari semakin naik sekaligus kos barang-barang keperluan harian turut naik. Tetapi kita perlu juga meneruskan kehidupan. Biarpun ada pelbagai tekanan perasaan, yang penting kita ada Allah s.w.t, tempat kita mengadu. Selain itu, perlu juga jaga kesihatan. Banyak kes tekanan perasaan telah membawa kepada maut kerana stress merupakan pembunuh senyap yang kita tidak tahu. Jom baca testimoni kawal stress dibawah supaya kita tahu bagaimana hendak kawal tekanan perasaan. SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4 TESTIMONI 42 : NAJAH BAHIR . [KAWAL STRESS DENGAN BCOMPLEX] . Saya seorang yang bole juga dipanggil OCD..so apabila melakukan saya sangat pentingkan kesempurnaan n 'crash my head' untuk melakukan yang terbaik. Bagi saya kalau tak dapat lakukan sesuatu terbaik, baik tak payah buat langsungšŸ˜….  .

CARA MEMBUAT RESEPI SMOOTHIE YANG SIHAT

Suatu ketika dahulu, minuman kegemaran sue ialah air soya yang dibeli kat pasar malam. Sedap diminum ketika masih panas lagi. Tetapi sekarang minuman kegemaran sue bertukar kepada ESP Soy Protein Isolate Powder. Ini kerana Shaklee ESP Soy Protein Isolate Powder adalah makanan bernutrisi dan enak untuk seisi keluarga. Ini adalah adalah cara membuat resepi smoothie yang sihat yang pernah sue buat. Anda boleh cuba resepi ini yang mana resepi ini juga boleh membekalkan tenaga. 1.SMOOTHIE PROTEIN PISANG OAT Bahan-bahan: 3 sudu ESP Soy Protein Isolate Powder 2 sudu besar oat 2 biji pisang (saiz kecil) 1 cawan susu rendah lemak 1 cawan ais Cara membuat: Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati 2. SMOOTHIE PROTEIN OREO             Bahan-bahan 3 sudu ESP Soy Protein Isolate Powder 1 cawan susu rendah lemak 2 keping biskut oreo (dihancurkan) 1 cawan ais. Cara membuat: Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudi

Membekalkan nutrient untuk sekeluarga

Kadang-kadang dalam kehidupan seharian, dengan kerja yang sibuk kita selalu lupa bab gaya hidup yang sihat terutamanya senaman dan pemakanan yang sihat. Jadi apabila gaya hidup yang tidak sihat seperti membeli makanan dikedai makan jika kesuntukan masa, selalu stress tentang kerja, kita akan terdedah dengan radikal bebas yang boleh merosakkan sel-sel dalam badan kita. Hari ini sue ada baca di facebook Haji Roslan. Melalui post beliau, sue terlupa apa  dekat kedai makan guna bahan apa dalam masakan. Sebagai contoh membeli pisang goreng, pernah ke tidak kita terfikir minyak meraka sudah bertukar yang baru atau mereka recyle minyak tersebut. Tapi masukkan plastik untuk meranggupkan pisang? Oh tidak. Anda boleh baca post tersebut. Klik link dibawah. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1650112248360867&id=100000863241941 Sue kongsikan vitamin-vitamin yang membekalkan nutrien untuk sekeluarga supaya kita tahu vitamin yang perlu di ambil dalam kehidupan seharian kita dan bo