Skip to main content

Cara untuk menambah ketinggian badan



Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna. 

Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee.

Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i-sihat, " ketinggian berlaku secara khususnya pada bahagian growth plate atau physis tulang-tulang manusia. Dan ketinggian kita bermula apabila kita akil baligh atau menempuh matang. Apabila growth plate telah tutup sepenuhnya, ketinggian akan terhenti. Biasanya ini berlaku pada usia 13-15 tahun bagi wanita dan 15-17 tahun bagi lelaki. 

Kalu dah usia 20 tahun @ 30 tahun (malah ada yang 50 tahun)  itulah ketinggian kita. Walau apa pun yang anda makan sebagai supplement @ ubat, sudah tidak boleh tinggi lagi. 

Jika anda masih hendak mengetahui cara menambah ketinggian badan, baca testimoni daripada sideline sue iaitu cik am. Mengikut kata beliau walaupun umur 20 tahun, masih dapat menambah ketinggian sehingga 3 cm. Hal ini berlaku secara tidak sengaja ketika beliau mengambil set menyusu shaklee termasuklah ostematrix dan beliau dapat kesan lain iaitu tinggi bertambah sebanyak 3 cm. Jadi cara untuk menambah ketinggian badan dengan pengambilan ostematrix yang mengandungi kalsium, magnesium, vitamin D dan lain-lain. Boleh lihat gambar dibawah. 

                 

Jadi jika anda berumur 20 tahun ke bawah tetapi masih ingin menambah ketinggian, boleh cuba ostematrix. Kalau umur 20 tahun ke atas, jangan mengharap sangat boleh tambah ketinggian tetapi anda boleh memcuba ostematrix. Walaupun kita sudah tidak boleh tambah ketinggian lagi, tapi kita masih boleh menjaga kesihatan tulang daripada kena osteoporosis (tulang meremput) atau pembengkokan tulang belakang ( kyphosis & scoliosis) dengan pengambilan ostematrix. 

Supplemen ostematrix bukan hanya memberi kebaikan kepada tulang sahaja malah ia membantu individu yang ada masalah insomnia, ibu hamil mengalami kekejangan kaki, meredakan sakit kepala, dapat meringankan stress, kebas-kebas dan sebagainya. 

Boleh hubungi sue 013 3565768 untuk dapatkan produk-produk shaklee. 
ID shaklee: 1135454
Instagram: suwaibah_shaklee
Facebook: lavender sue. 

Comments

  1. Salam nak tanye makan berapa biji dlm sehari yerr untuk tambah ketinggian badan??? Saya baru 19, insyaAllah dapat tambah sikit kot, amin~

    ReplyDelete
  2. Aslm...kalau umur 15 tahun ke atas bolwh mkn ke kapsul tu

    ReplyDelete
  3. Aslm...kalau umur 15 tahun ke atas bolwh mkn ke kapsul tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam...umur 15 tahun msih dlm peringkat pertumbuhan...so, blh tmbh tinggi lg

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Jangkitan Kencing Kotor

Pengalaman jangkitan kencing kotor adalah pengalaman yang sue tidak mahu peristiwa itu berulang lagi. Pertama kali merasai simptom jangkitan kencing kotor adalah semasa buang air kecil, terasa sangat sakit  atau pedih terutama terakhir buang air kecil serta bau yang busuk. Hal ini berlanjutan selama seminggu. Ini semua gara-gara sue tidak ada pengetahuan ilmu tentang jangkitan kencing kotor. Sue biarkan tiada masalah dan menyedapkan hati tiada apa akan berlaku. Namun sangkaan sue meleset sama kali. Apabila sakit semakin tidak tahan, sue bagitahu kepada kakak sepupu (tinggal dengan kakak sepupu) Dan kemudiannya belikan ubat antibiotic. Tetapi malangnya kesakitan dirasai di belakang semakin sakit. Dan malam itu, tidur sue tidak lena & tidur dalam kesakitan & menangis menahan kesakitan tersebut. Dan esoknya pagi itu, sakit semakin menjadi-jadi sehingga kesakitan dirasai di buah pinggang. Masa itu, hendak duduk sahaja sudah tidak boleh kerana sakit yang teramat sangat.  Terus kak

Vaksinasi percuma untuk wanita : program vaksinasi HPV untuk wanita

Adakah anda seorang wanita yang lahir pada tahun 1990-1996? Anda berpeluang dapatkan vaksinasi secara percuma dalam program vaksinasi HPV untuk wanita di Klinik Nur Sejahtera LPPKN seluruh negara. Namun bukan semua wanita boleh dapatkan vaksinasi secara percuma. Berikut adalah kriteria wanita layak:  ✔ warganegara Malaysia @ penduduk tetap ✔ wanita yang lahir pada tahun 1990-1996 ✔ wanita bujang & tidak pernah berkahwin ✔ tidak hamil ✔ tidak pernah mengalami alahan teruk yang perlu dirawat di hospital. Vaksinasi diberikan sebanyak 3 dos :  1. Tarikh vaksinasi pertama diberikan 2. 1 bulan selepas suntikan pertama 3. 6 bulan selepas suntikan pertama           Apa itu HPV?   HPV (Vaksin virus papiloma manusia) merupakan vaksin yang mencegah jangkitan oleh beberapa jenis papilomavirus manusia yang tertentu. Vaksin yang ada memberi perlindungan daripada 2, 4,atau 9 jenis HPV. Semua vaksin memberi perlindungan daripada sekurang-kurangnya HPV 16 dan 18 yang mengakibatk