Skip to main content

8 manfaat detoks shaklee

Detoks merupakan langkah penting dalam memperolehi kesihatan keseluruhan yang lebih baik.

Di antara 8 manfaat detoks  shaklee ialah:

1. PENGURANGAN BERAT BADAN
Toksin memberi kesan buruk kepada keupayaan tubuh badan secara semulajadi untuk membakar lemak yang mengakibatkan kepada penambahan berat badan. Yang bertamggungjawab dalam menjaga kilang lemak anda adalh gen pemberi signal dan apabila toksin telah melekat kepadanya , ia akan membuatkanny kurang berfungsi lantas mengakibatkan lebih banyak lemak terkumpul. Lambat laun sel lemak baharu ini akan dipenuhi oleh lemak dan toksin yang berlebihan menyebabkan tidak dapat berfungsi dengan baik malah ia langsung tidak dapat membantu dalam menghasilkam tenaga & hormon yang elok sebagaimana sel lemak yang baik sepatutnya berfungsi.

2. MELEGAKAN RASA KEMBUNG & SEMBELIT ( KOLON YANG SIHAT )
Anda rasa seperti telah duduk di tandas selama seharian? Rasa seperti ingin membuka butang seluar kerana perut anda sakit?. Usus (termasuk kolon) membawa sisa dari tubuh badan anda, namun sebahagian dari sisa ini seperti makanan yang diproses, kurang serat dan telah diperhalusi serta lemak yang tidak sihat ini akan terkumpul secara perlahan-lahan  dan membuatkannya tersumbat di dalam sistem anda.
Pengumpulan toksin biasanya mengakibatkan seperti berat susah diturunkan dan anda akan berasa kembung dan yang lebuh teruk ia akan mengakibatkan anda mudah mendapat penyakit seperti penyakit kolon dan juga kanser koloroktum.
Kolon adalah merupakan sistem kumbahan pada badan anda dan ia perlu dibersih serta dikosongkan bagi memastikan berfungsi seperti biasa. Melalui detoks, anda boleh membersih kolon dan bukan sahaja melegakan masalah sembelit, ia juga mendorong kepada sistem pencernaan yang lebih sihat serta membuang sisa dan bahan kimia dari tubuh badan anda.

3. MEMBERI TENAGA
Tubuh anda mempunyai organ yang melakukan detoks dengan sendiri bagi membuang toksin, namun ia memerlukan tenaga banyak untuk berfungsi. Jumlah tenaga yang digunakan bergantung kepada jumlah toksin yang di proses olehnya. Kurang tenaga akan mengakibatkan anda cepat berasa letih dan ini merupakan tanda bahawa tubuh anda dipenuhi oleh toksin. Melalui detoks ia membantu dalam menyokong organ ini untuk mengeluarkan toksin, memberi tubuh anda lebih tenaga dan stamina untuk anda melakukan pelbagai perkara yang lebih menyeronokkan.

4. MENGURANGKAN NAFSU MAKAN.
Membersih tubuh anda dari toksin yang tidak sihat serta menggantikan dengan makanan bernutrisi tinggi akan memberi signal kepada minda untuk menginginkan makanan aihat dan bernutrisi. Ucapkam "selamat tinggal" kepada kafein, gula & lemak! ( Atau sekurang-kurangnya ucapkan "hello" kepada keinginan tinggi kepada pulihan makanan yamg lebih sihat ).

5. KULIT LEBIH CANTIK
Kulit merupakan organ luaran anda yang terbesar dan ia melambangkan kesihatan dalaman anda. Kulit anda membantu dalam membuang toksin dam kekotoran dengan cara berpeluh dan apabila sistem serta kelenjar peluh anda dipenuhi dengan toksin, ia akan mendorong kepada pelbagai kondisi kulit yang tidak sihat termasuan jerawat. Sekiranya toksin terkumpul lebih cepat daripada dibuang, lebih tinggi juga jumlah toksin yang terkumpul dalam darah anda. Detoks dapat membuang toksin dari dalam tubuh anda dan apabila ia tidak lagi terkumpul, anda akan dapat lihat perubahan ketara pada kulit anda. Cuba bayangkan kulut yang bersih dan bersinar. Siapa sahaja yang tidak menginginkannya?

6. MENGURANGKAN TEKANAN.
Tertekan? Adakah toksin benar-benar mempunyai kaitan? Ya: apabila tubuh anda dipenuhi toksin, minda anda akan turut sama tertekan. Apabila toksin terbina dalam tubuh anda , kebolehannya untuk menyerap nutrien juga akan menurun  dan tubuh badan anda semeestinya tidak gembira dengan perkara seperti ini - ia benar-benar menakutkan apabila ia mengeluarkan hormon yang digelar Kortisol untuk memberitahu " Apa masalah dengan badan ini?" Jadi jikatelah mengeluarkan toksin, anda boleh beritahu semula kepada Kortisol untuk bertenang dan biarkan tubuh anda untuk hilangkan tekanan. Pembersihan dapat memperbaiki ketajaman minda dan membolehkan anda untuk mendapat tidur yang berkualiti.

7. MENGUATKAN SISTEM IMUNISASI
Radikal secara percuma? Tidak! Ya, kotoran radikal yang percuma itu sering sahaja mencuba untuk mendekati kita serta merosakkan sel dan mendedahkan kita kepada toksin yang membuatkannya dapat membiak secara bebas. Radikal ini berusaha keras untuk membinasakan sistem imunisasi anda dan mengakibatkan keradangan. Detoks dapat membantu anda menghindari toksin maka ia tidak membantu dalam membiakan radikal yang boleh didapati secara percuma ini malah badan akan lebih fokus dalam memperkukuhkan lagi sistem pertahanan semulajadi!

8. TIDUR YANG LEBIH LENA.
Toksin terutamanya besi berat menganggu keseimbangan sel normal dan menghasilkan radikal secara percuma. Radikal percuma juga mengakibatkan hormon tidur anda meningkat dan menganggu corak tidur anda dan kadangkala mendorong kepada masalah insomnia. Sokong aktiviti membuang besi berat dari sistem anda ini dengan mendetoks dapat membantu badan anda untuk set semula corak tidur. Anda lihat sahaja bagaimana anda dapt menikmati tidur yang lena dan rehat yang lebih berkualiti.

Jom detox the shaklee way.
Dapatkan set detok shaklee, hubungi 013 3565768 untuk jadual detok shaklee

             

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Jangkitan Kencing Kotor

Pengalaman jangkitan kencing kotor adalah pengalaman yang sue tidak mahu peristiwa itu berulang lagi. Pertama kali merasai simptom jangkitan kencing kotor adalah semasa buang air kecil, terasa sangat sakit  atau pedih terutama terakhir buang air kecil serta bau yang busuk. Hal ini berlanjutan selama seminggu. Ini semua gara-gara sue tidak ada pengetahuan ilmu tentang jangkitan kencing kotor. Sue biarkan tiada masalah dan menyedapkan hati tiada apa akan berlaku. Namun sangkaan sue meleset sama kali. Apabila sakit semakin tidak tahan, sue bagitahu kepada kakak sepupu (tinggal dengan kakak sepupu) Dan kemudiannya belikan ubat antibiotic. Tetapi malangnya kesakitan dirasai di belakang semakin sakit. Dan malam itu, tidur sue tidak lena & tidur dalam kesakitan & menangis menahan kesakitan tersebut. Dan esoknya pagi itu, sakit semakin menjadi-jadi sehingga kesakitan dirasai di buah pinggang. Masa itu, hendak duduk sahaja sudah tidak boleh kerana sakit yang teramat sangat.  Terus kak

Cara untuk menambah ketinggian badan

Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna.  Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee. Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i

Vaksinasi percuma untuk wanita : program vaksinasi HPV untuk wanita

Adakah anda seorang wanita yang lahir pada tahun 1990-1996? Anda berpeluang dapatkan vaksinasi secara percuma dalam program vaksinasi HPV untuk wanita di Klinik Nur Sejahtera LPPKN seluruh negara. Namun bukan semua wanita boleh dapatkan vaksinasi secara percuma. Berikut adalah kriteria wanita layak:  ✔ warganegara Malaysia @ penduduk tetap ✔ wanita yang lahir pada tahun 1990-1996 ✔ wanita bujang & tidak pernah berkahwin ✔ tidak hamil ✔ tidak pernah mengalami alahan teruk yang perlu dirawat di hospital. Vaksinasi diberikan sebanyak 3 dos :  1. Tarikh vaksinasi pertama diberikan 2. 1 bulan selepas suntikan pertama 3. 6 bulan selepas suntikan pertama           Apa itu HPV?   HPV (Vaksin virus papiloma manusia) merupakan vaksin yang mencegah jangkitan oleh beberapa jenis papilomavirus manusia yang tertentu. Vaksin yang ada memberi perlindungan daripada 2, 4,atau 9 jenis HPV. Semua vaksin memberi perlindungan daripada sekurang-kurangnya HPV 16 dan 18 yang mengakibatk