Skip to main content

Testimoni kawal stress

Dalam kehidupan kita tidak boleh lari rasa tertekan dalam melakukan apa jua perkerjaan. Tambahan lagi rasa tertekan dengan taraf kehidupan yang tinggi seperti harga minyak semakin hari semakin naik sekaligus kos barang-barang keperluan harian turut naik.

Tetapi kita perlu juga meneruskan kehidupan. Biarpun ada pelbagai tekanan perasaan, yang penting kita ada Allah s.w.t, tempat kita mengadu. Selain itu, perlu juga jaga kesihatan. Banyak kes tekanan perasaan telah membawa kepada maut kerana stress merupakan pembunuh senyap yang kita tidak tahu.

Jom baca testimoni kawal stress dibawah supaya kita tahu bagaimana hendak kawal tekanan perasaan.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 42 : NAJAH BAHIR
.

[KAWAL STRESS DENGAN BCOMPLEX]
.

Saya seorang yang bole juga dipanggil OCD..so apabila melakukan saya sangat pentingkan kesempurnaan n 'crash my head' untuk melakukan yang terbaik. Bagi saya kalau tak dapat lakukan sesuatu terbaik, baik tak payah buat langsung😅. 
.

Pada masa yang sama saya juga sejenis yang risau kalau saya ada melukakan hati orang dengan kata-kata atau perbuatan. Disebabkan itu, saya menjadi seorang yang 'overthinking'. Jadi saya selalu sakit kepala. Perkara ni menjadi lebih teruk pada 2011,apabila keluarga saya menghadapi satu kejatuhan ketika ada masalah syarikat pada masa yang sama saya juga berkerja. 
.

Jadi saya memang jadi serabut dan banyak berfikir sehingga saya boleh rasakan urat kepala merentap mungkin kerana stress.. Tapi alhamdulillah saya masih dapat kawal stress dan masih rasional mungkin kerana masih menjaga hubungan dengan Allah dan ada suami disisi untuk mendengar keluhan namun sy da dapat rasakan saya selalu berdebar-serabut n urat merentap dikepala apabila saya banyak memikir..
.

Saya sangat bersyukur pada 2012,selapas melahirkan anak pertama saya berjumpa dengan Shaklee..sebenar saya beli ESP untuk banyakkan susu maklumla kerja audit selalu kesana kemari xsempat nak mengepam mengikut masa dan sentiasa bergerak. Ditambahkan lagi saya sambung belajar master pada masa yang sama saya menjadi lebih stress untuk bahagikan masa..Sejak mengenali Shaklee saya terbaca tentang vitamin 'antistress' Shaklee iaitu B-Complex. 
.

Stress ni jika tidak dibendung dan diurus akan membawa padah dan menyebabkan penyakit lain. Dengan kesedaran itu, saya cuba mengambil Bcomplex sebijik setiap hari dan saya dapat rasakan perbezaan saya tidak lagi sakit kepala seperti dulu sampai sekarang tiada lagi rentapan di kepala, jantung saya tidak lagi sentiasa berdebar dan tak mudah serabut .. .

Alhamdulillah syukur dengan izin Allah saya rasa tenang dan boleh uruskan stress dan emosi dengan lebih baik berbanding dulu terutama sekali semasa hendak menghadapi peperiksaan. 
.

Maklumla saya juga bekerja pada masa yang sama menguruskan keluarga dan anak dimana merupakan sesuatu yang agak mencabar bagi saya. Setiap kali saya rasa stress je saya akan telan B-compleks.  Saya bukan seorang yang suka akan ubat atau supplement tetapi saya percaya dengan Shaklee setelah mencuba ESP dan saya dapati shaklee mengeluarkan vitamin yang organik dan telah membuat banyak kajian sebelum sesuatu produk itu dikeluarkan serta ada KKM dan Halal Jakim.
.

Saya ingin menyeru rakan-rakan sekalian agar janganlah kita terlalu berkira didalam mendapatkan makanan tambahan  seperti supplement ini untuk kesihatan diri kita dan keluarga. 
.

Dan juga jangan juga mengambil enteng terhadap kesihatan terutamanya stress ni kerana ia akan memudaratkan dan menyesal dikemudian hari. Tambahan, sekarang banyak sangat penyakit datangnya daripada stress dan salah satu daripadanya adalah 'anxiety disorder' yang agak popular sekarang. 
.

Hati- hatinya rakan-rakan, Stress ini pembunuh dalam senyap. Ayuh, sama-sama kita menjadi kesihatan kita.
Mencegah lebih baik daripada mengubati..

           

Kredit facebook : supermom shaklee story

Hubungi sue untuk dapatkan produk shaklee untuk kesihatan
Whatsapp 013 3565768
ID shaklee : 1135454
Instagran: suwaibah_shaklee
Facebook: lavender sue

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Jangkitan Kencing Kotor

Pengalaman jangkitan kencing kotor adalah pengalaman yang sue tidak mahu peristiwa itu berulang lagi. Pertama kali merasai simptom jangkitan kencing kotor adalah semasa buang air kecil, terasa sangat sakit  atau pedih terutama terakhir buang air kecil serta bau yang busuk. Hal ini berlanjutan selama seminggu. Ini semua gara-gara sue tidak ada pengetahuan ilmu tentang jangkitan kencing kotor. Sue biarkan tiada masalah dan menyedapkan hati tiada apa akan berlaku. Namun sangkaan sue meleset sama kali. Apabila sakit semakin tidak tahan, sue bagitahu kepada kakak sepupu (tinggal dengan kakak sepupu) Dan kemudiannya belikan ubat antibiotic. Tetapi malangnya kesakitan dirasai di belakang semakin sakit. Dan malam itu, tidur sue tidak lena & tidur dalam kesakitan & menangis menahan kesakitan tersebut. Dan esoknya pagi itu, sakit semakin menjadi-jadi sehingga kesakitan dirasai di buah pinggang. Masa itu, hendak duduk sahaja sudah tidak boleh kerana sakit yang teramat sangat.  Terus kak

Cara untuk menambah ketinggian badan

Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna.  Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee. Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i

Vaksinasi percuma untuk wanita : program vaksinasi HPV untuk wanita

Adakah anda seorang wanita yang lahir pada tahun 1990-1996? Anda berpeluang dapatkan vaksinasi secara percuma dalam program vaksinasi HPV untuk wanita di Klinik Nur Sejahtera LPPKN seluruh negara. Namun bukan semua wanita boleh dapatkan vaksinasi secara percuma. Berikut adalah kriteria wanita layak:  ✔ warganegara Malaysia @ penduduk tetap ✔ wanita yang lahir pada tahun 1990-1996 ✔ wanita bujang & tidak pernah berkahwin ✔ tidak hamil ✔ tidak pernah mengalami alahan teruk yang perlu dirawat di hospital. Vaksinasi diberikan sebanyak 3 dos :  1. Tarikh vaksinasi pertama diberikan 2. 1 bulan selepas suntikan pertama 3. 6 bulan selepas suntikan pertama           Apa itu HPV?   HPV (Vaksin virus papiloma manusia) merupakan vaksin yang mencegah jangkitan oleh beberapa jenis papilomavirus manusia yang tertentu. Vaksin yang ada memberi perlindungan daripada 2, 4,atau 9 jenis HPV. Semua vaksin memberi perlindungan daripada sekurang-kurangnya HPV 16 dan 18 yang mengakibatk