Skip to main content

Hadiahkan vivix untuk ayah sempena promosi vivix December.

Alhamdulillah dah sampai di kelantan pagi ini selepas menghadiri akad nikah & majlis persandingan abang sue di Melaka. Sangat letih kerana selama 3 hari perjalanan dari Kelantan ke Kuala Lumpur dan kemudian terus bergerak ke Melaka dan malam kelmarin terus naik bas bergerak balik ke Kelantan. Sekarang sudah selesai majlis perkahwinan abang sue di Melaka. Tapi ada kisah yang membuat sue sedih dalam hati.

Kisahnya tentang ayah sue yang dari Kelantan bergerak ke Kuala Lumpur & terus ke Melaka membuat hati sakit melihat ayah yang berjalan dengan menggunakan tongkat. Hati siapa yang tidak sakit melihat ayah sue yang semakin lanjut usia kena jalan-jalan jauh tapi disebabkan menghadiri majlis terpenting buat abang sue, ayah sue gagahkan jugak untuk bergerak ke Melaka.

Kemudian membaca kisah Nadia Abdul Kadir membuat sue inginkan hadiah vivix untuk ayah sempena promosi vivix December. Ya, sudah pastikan sue akan hadiahkan vivix untuk ayah lebih-lebih lagi sekarang promosi vivix.

Jom baca kisah beliau, yang membuat anda tertanya, adakah kita sayang ibubapa kita? Jika sayang, hadiahkan vivix kerana kesihatan ibubapa sangat bernilai dan tiada bandingnya.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 40 : NADIA ABDUL KADIR.

[ANDAI AKU BOLEH MEMBAHAGIAKAN].

Ma KakYa..

74 tahun, tok pada 20 orang cucu, 3 nak masuk 4 orang cicit.

Ma KakYa ada masalah darah tinggi, kolesterol tinggi dan advanced bilateral knee osteoarthritis (lutut kurang minyak gris yang teruk)..

Untuk masalah osteoarthritis ma, KakYa dah cuba intraarticular injection (cucuk dekat lutut). Ok, ada perubahan, tapi ma KakYa tak nak buat lagi. Sakit katanya.
So ma lagi suka telan pil..

Teringat awal-awal dulu masa KakYa mula-mula kenal shaklee ni.

Nak beli set gastrik dan set menyusu untuk KakYa.

Tapi masa tu, dealer KakYa kata, kalau tambah sikit saja, dapat free membership + cash back. 
Untung, tak payah bayar untuk daftar ahli.
.

Tanpa pikir panjang, KakYa pun tambah set sendi untuk ma (ostematrik, omega dan AJHT), sekarang AJHT dah tak ada stok di Malaysia dan set kanak-kanak untuk Hanina dan Nabila (meal shakes, chewable vitamin c. 
Masa ni vitalea kids tak ada lagi)..

Ingat lagi KakYa, lepas 3 hari ma makan set sendi, lutut ma bengkak sampai ma tak boleh nak jalan. 

'Ubat bende laa ya wi ma makang ni'.. kata ma KakYa.
(Bahasa Terengganu ni. Hihi).
.

Tapi masa tu KakYa dah study dah.
Dah tahu pasal body adjustment etc.
So tak adalah nak gelabah.

'Ma makang je ma.. dia nak bekki lutut ma tu'.. confident jawab. 😎
.

Ma KakYa pun makan laa..
Lepas seminggu, bengkak hilang.

Lepas 2 minggu ma kata..

'Molek ubat ning, lutut ma dok ketat doh..'
(Lutut dah tak ketat bila nak lipat).

Start dari hari tu, setiap kali nak habis set sendi dia, ma akan bagitau KakYa untuk restok. 😊

Hari ini, lutut ma masih sakit, tapi ma dah tak bergantung pada ubat tahan sakit dah.

Ma boleh solat tanpa kerusi.

Cuma bila nak jalan jauh-jauh memang tak boleh laju-laju macam kita lah.

Sebab tu kalau pi mana-mana, ma guna kerusi roda..

Ada 1 masa tu, time tu KakYa kat Sg Petani ni, kak ipar KakYa telefon bagitau ma KakYa tak boleh berjalan sebab lutut bengkak.

Mengesot je dua ke bilik air 😭

Sedih sangat masa tu.

KakYa telefon ma. KakYa paksa dia makan VIVIX.

Amik megadose.

Dan alhamdulillah..

Dengan izinNya, 2 hari lepas tu KakYa telefon lagi, ma bagitau dia dah boleh berjalan. 

Bengkak dah surut..

Mulai hari itu, ma KakYa konsisten makan VIVIX.

Sebelum ni dah penat KakYa suh dia makan..

Sampai setiap malam sebelum tidur, KakYa suruh Hanina & Nabila bawak VIVIX dan sudu bagi ke tok diorang.
Kalau tak, memang dia tak makan.

Alasan ma KakYa..

Tak apa laa.. VIVIX mahal sangat.. 😏

Ni bila dia dah konsisten VIVIX, alhamdulillah.
Nampak banyak sangat perubahan pada ma KakYa..

Makan makin berselera.
Dia makin ada tenaga.
Makin ceria.
Lutut dah kurang sakit katanya.

Sekarang..

KakYa bekalkan ma KakYa VIVIX, OMEGAGUARD, VITALEA & OSTEMATRIX..

Mak kita, ayah kita.
Kadang bila kita tanya, diorang memang cakap tak apa laa, tak payah laa..

Sebab diorang sebolehnya tak nak susahkan kita.

So, kita jangan tanya.

Kita beli dan hadiahkan untuk diorang..

Bila diorang konsisten makan, diorang dapat rasa #shakleeeffect tu, insyaAllah diorang akan teruskan makan. 

Especially VIVIX.
Memang sangat sesuai untuk mak ayah kita.

Tugas kita..

Kita beli, hadiahkan & ingatkan diorang setiap hari untuk makan.
 .

Siapa lagi nak hadiahkan mereka kalau bukan kita?

Bagi KakYa, bisnes shaklee ni sebenarnya bukan hanya nak sihat diri sendiri atau poket sendiri saja.

Tapi it is beyond that.

Nak semua ahli keluarga, orang sekeliling dan semua orang rasai #shakleeeffect tu sendiri. 
.

So kalau adalah awak-awak yang baca ni teringin hadiahkan sesuatu untuk orang tersayang, apa kata hadiahkan lah mereka suplemen shaklee. ☺
.

Semoga Allah panjangkan usia ma KakYa dan diberi kesihatan yang baik selamanya. Aaminn

          

Kredit facebook supermom shaklee story. 
Klik dibawah:


Jika anda sayangkan ibubapa, hadiahkan vivix. Tiada yang lebih menggembirakan hati selain melihat ibubapa sihat & bahagia. 

Dapatkan vivix dengan harga promosi & Jangan lepaskan promosi kali ini kerana jarang dapat harga promosi vivix kerana selepas December harga kembali kepada asal. 

Hubungi / whatsapp sue 013 3565768
Pengedar sah shaklee

       

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Jangkitan Kencing Kotor

Pengalaman jangkitan kencing kotor adalah pengalaman yang sue tidak mahu peristiwa itu berulang lagi. Pertama kali merasai simptom jangkitan kencing kotor adalah semasa buang air kecil, terasa sangat sakit  atau pedih terutama terakhir buang air kecil serta bau yang busuk. Hal ini berlanjutan selama seminggu. Ini semua gara-gara sue tidak ada pengetahuan ilmu tentang jangkitan kencing kotor. Sue biarkan tiada masalah dan menyedapkan hati tiada apa akan berlaku. Namun sangkaan sue meleset sama kali. Apabila sakit semakin tidak tahan, sue bagitahu kepada kakak sepupu (tinggal dengan kakak sepupu) Dan kemudiannya belikan ubat antibiotic. Tetapi malangnya kesakitan dirasai di belakang semakin sakit. Dan malam itu, tidur sue tidak lena & tidur dalam kesakitan & menangis menahan kesakitan tersebut. Dan esoknya pagi itu, sakit semakin menjadi-jadi sehingga kesakitan dirasai di buah pinggang. Masa itu, hendak duduk sahaja sudah tidak boleh kerana sakit yang teramat sangat.  Terus kak

Cara untuk menambah ketinggian badan

Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna.  Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee. Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i

Vaksinasi percuma untuk wanita : program vaksinasi HPV untuk wanita

Adakah anda seorang wanita yang lahir pada tahun 1990-1996? Anda berpeluang dapatkan vaksinasi secara percuma dalam program vaksinasi HPV untuk wanita di Klinik Nur Sejahtera LPPKN seluruh negara. Namun bukan semua wanita boleh dapatkan vaksinasi secara percuma. Berikut adalah kriteria wanita layak:  ✔ warganegara Malaysia @ penduduk tetap ✔ wanita yang lahir pada tahun 1990-1996 ✔ wanita bujang & tidak pernah berkahwin ✔ tidak hamil ✔ tidak pernah mengalami alahan teruk yang perlu dirawat di hospital. Vaksinasi diberikan sebanyak 3 dos :  1. Tarikh vaksinasi pertama diberikan 2. 1 bulan selepas suntikan pertama 3. 6 bulan selepas suntikan pertama           Apa itu HPV?   HPV (Vaksin virus papiloma manusia) merupakan vaksin yang mencegah jangkitan oleh beberapa jenis papilomavirus manusia yang tertentu. Vaksin yang ada memberi perlindungan daripada 2, 4,atau 9 jenis HPV. Semua vaksin memberi perlindungan daripada sekurang-kurangnya HPV 16 dan 18 yang mengakibatk