Skip to main content

merawat HFMD dengan semulajadi : nutriferon shaklee

HFDM @ penyakit tangan, kaki & mulut biasa berlaku kepada kanak-kanak menyebabkan ibubapa sentiasa risau & tidak tidur malam kerana anak sentiasa menangis, hendak makan tidak lalu kerana sakit di mulut.

Disini sue berkongsi bagaimana HFDM pulih dengan Nutriferon Shaklee mengikut testimoni di bawah. Apa yang penting adalah meningkatkan sistem imun badan anak-anak supaya dapat melawan penyakit HFDM.


SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 43 : HASMIMIE ARRFIN
.

[HFMD ANAK BERANSUR SEMBUH SELEPAS AMALKAN VITAMIN SHAKLEE]
.

Pada 22 november tahun lalu, kakak saya bagitau anak buah dh seminggu xlalu makan minum pun merenget sebab dalam mulut die habis melepuh.  Bila pergi klinik doc sahkan adik terkena jangkitan hand foot mouth disease (hfmd).  Selama itu jugak lah adik asyik terbaring je takselincah seperti biasa.
.

Ikutkan plan asal minggu tu family nak naik bas ke KL bagi menghadiri kenduri kahwin kawan kakak di tapi disebabkan keadaan adik yang tak mengizinkan plan terpaksa di tukar kakak drive sebab kesian tengok anak xsihat.  Nanti meragam dalam bas 1 hal pulak.
.

Selaku mak sedara yang belum ada ank,berbekalkan pengalaman & testimoni kawan2, saya nekad nak ikhtiar bagi Nutriferon kt adik.  Lagipun dah banyak saya baca testimoni kawan-kawan yang mana anak kena HFMD bagi anak makan Nutriferon.
.

Alhamdulillah kebetulan mmg ade stok nutriferon kat rumah.  Jadi saya mintak kakak bagi adik makan nutriferon buat mcm makan serbuk gula-gula je tanpa bancuh air. Mintak pandangan kawan-kawan, diorag cakap kalau budak-budak 1/2 sachet dah memadai tapi saya terlalu excited n nk adik cepat sembuh saya  bg 1 sachet terus. puas berpujuk jugak la nk srh makan, macam-macam umpan alhamdulillah mengena 😅😅😅
.

Keeseokan harinya tengok adik relaks mkn kerepek yang keras sedangkan malam sebelumnya minum air pon sakit. Alhamdulillah percubaan saya bg nutriferon kt adik berjaya. Dekat kenduri pon dah boleh makan, dalam kereta pon dah boleh menyanyi-nyanyi bagai tak macam masa mula-mula sampai asyik merengek je.
.

Semenjak dari itu saya mintak kakak konsisten bg Nutriferon kt anak buah.  Bila rasa nk demam ke,selsema ke cepat-cepat bagi makan Alhamdulillah xsempat nak melarat sakitnya. Adik pon dh pandai kalau nak demam terus mkn nutriferon,pastu die ckp adik dah cihat,adik mkn cateli 😆😆😆
.

kawan-kawan jom simpan nutrifron kt umh..nutriferon membantu meningkatkan imun kita sekeluarga. Nutriferon meningkatkan interferon semulajadi badan dan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan. anda kini dah tak perlu ubat2 yang banyak lagi!
.

pemakanan tambahan nutriferon  yang direka untuk diambil setiap hari dan merupakan adunan empat ramuan botani ini, apabila digabungkan bersama,untuk membolehkan tubuh secara semulajadi meningkatkan pengeluaran interferon tanpa menambah tekanan kepada badan.

           

Sumber facebook : supermom shaklee story
Klik disini

Boleh hubungi sue untuk dapatkan produk shaklee
ID shaklee : 1135454
Instagram : suwaibah_shaklee

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Jangkitan Kencing Kotor

Pengalaman jangkitan kencing kotor adalah pengalaman yang sue tidak mahu peristiwa itu berulang lagi. Pertama kali merasai simptom jangkitan kencing kotor adalah semasa buang air kecil, terasa sangat sakit  atau pedih terutama terakhir buang air kecil serta bau yang busuk. Hal ini berlanjutan selama seminggu. Ini semua gara-gara sue tidak ada pengetahuan ilmu tentang jangkitan kencing kotor. Sue biarkan tiada masalah dan menyedapkan hati tiada apa akan berlaku. Namun sangkaan sue meleset sama kali. Apabila sakit semakin tidak tahan, sue bagitahu kepada kakak sepupu (tinggal dengan kakak sepupu) Dan kemudiannya belikan ubat antibiotic. Tetapi malangnya kesakitan dirasai di belakang semakin sakit. Dan malam itu, tidur sue tidak lena & tidur dalam kesakitan & menangis menahan kesakitan tersebut. Dan esoknya pagi itu, sakit semakin menjadi-jadi sehingga kesakitan dirasai di buah pinggang. Masa itu, hendak duduk sahaja sudah tidak boleh kerana sakit yang teramat sangat.  Terus kak

Cara untuk menambah ketinggian badan

Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna.  Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee. Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i

Vaksinasi percuma untuk wanita : program vaksinasi HPV untuk wanita

Adakah anda seorang wanita yang lahir pada tahun 1990-1996? Anda berpeluang dapatkan vaksinasi secara percuma dalam program vaksinasi HPV untuk wanita di Klinik Nur Sejahtera LPPKN seluruh negara. Namun bukan semua wanita boleh dapatkan vaksinasi secara percuma. Berikut adalah kriteria wanita layak:  ✔ warganegara Malaysia @ penduduk tetap ✔ wanita yang lahir pada tahun 1990-1996 ✔ wanita bujang & tidak pernah berkahwin ✔ tidak hamil ✔ tidak pernah mengalami alahan teruk yang perlu dirawat di hospital. Vaksinasi diberikan sebanyak 3 dos :  1. Tarikh vaksinasi pertama diberikan 2. 1 bulan selepas suntikan pertama 3. 6 bulan selepas suntikan pertama           Apa itu HPV?   HPV (Vaksin virus papiloma manusia) merupakan vaksin yang mencegah jangkitan oleh beberapa jenis papilomavirus manusia yang tertentu. Vaksin yang ada memberi perlindungan daripada 2, 4,atau 9 jenis HPV. Semua vaksin memberi perlindungan daripada sekurang-kurangnya HPV 16 dan 18 yang mengakibatk