Skip to main content

Tahan lapar dengan minuman ESP

Alkisahnya semasa dalam perjalanan dari kota bharu ke kuala terengganu telah mengambil masa lebih 8 jam daripada waktu yang dijangka tiba ke kuala terengganu hanyalah mengambil masa 3@4 jam sahaja.

Tetapi dalam keadaan tidak dijangka dalam perjalanan tersebut, bas yang dinaiki oleh sue tiba-tiba rosak di tengah-tengah jalan raya & drebar bas maklumkan kena tukar bas yang lain & terpaksa tunggu beberapa jam.

Yang lebih malang, sue tidak bawa bekalan makanan sebagai alas perut dalam perjalanan & wang pula tidak bawa untuk beli makanan di tepi jalan. Terpaksa la tunggu bas dengan keadaan lapar sebab bas bertolak pukul 2 & bas rosak dalam pukul 4@5 petang seingat sue. Tunggu selama 2 jam, perut dah berbunyi, tiba-tiba baru teringat yang sue ada bawa sebotol air & ESP, jadi sue bancuh air ESP untuk tahan lapar. Alhamdulillah sue masih boleh tahan lapar & tidak diserang gastrik.

Apabila bas lain sudah datang & meneruskan perjalanan ke destinasi ke kuala terengganu yang mengambil masa 3 jam lebih, sue masih dapat tahan lapar & masih bertenaga. Bila dah tiba ke kuala terengganu, kepala sudah terbayang menu yang lazat seperti makanan kegemaran sue, nasi kerabu hehehe.

Begitulah kisahnya tahan lapar dengan minuman ESP. Minuman yang simple je tapi masih dapat tahan lapar & bertenaga. Sejak daripada itulah, sue sentiasa bawak pulang ESP setiap kali balik kampung.

Mesti yang tertanya macam mana sue minum ESP boleh tahan lapar selama 8 jam tanpa makan apa-apa. Disini sue bagitahu, ESP merupakan protein soya yang memberikan tenaga berterusan, berasaskan protein tumbuhan yang berkualiti tinggi serta mempunyai glisemik indeks (GI) yang rendah. Minuman GI rendah membantu mengimbangi paras glukosa dalam darah. Ini menyebabkan tenaga di bebaskan ssecara perlahan-lahan & ini sangat membantu untuk kekal bertenaga & rasa kenyang lebih lama.

Kebaikan ESP selain membekalkan tenaga & kenyang yang lebih lama :

1. Membekalkan 14g protein berasaskan tumbuhan.
2. Mempunyai skor PDCAAS ( protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 - nilai tertinggi protein keterhadaman & protein yang paling berkualiti.
3. Mengandungi 9 asid amino.
4. Tinggi dengan kalsium.
5. Tanpa kolesterol .
6. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol
7. ESP Non GMO yang di proses tanpa bahan kimia - selamat dari risiko toksin.



Ingin dapatkan ESP, hubungi sue 013 3565768, pengedar shaklee yang aktif



Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Jangkitan Kencing Kotor

Pengalaman jangkitan kencing kotor adalah pengalaman yang sue tidak mahu peristiwa itu berulang lagi. Pertama kali merasai simptom jangkitan kencing kotor adalah semasa buang air kecil, terasa sangat sakit  atau pedih terutama terakhir buang air kecil serta bau yang busuk. Hal ini berlanjutan selama seminggu. Ini semua gara-gara sue tidak ada pengetahuan ilmu tentang jangkitan kencing kotor. Sue biarkan tiada masalah dan menyedapkan hati tiada apa akan berlaku. Namun sangkaan sue meleset sama kali. Apabila sakit semakin tidak tahan, sue bagitahu kepada kakak sepupu (tinggal dengan kakak sepupu) Dan kemudiannya belikan ubat antibiotic. Tetapi malangnya kesakitan dirasai di belakang semakin sakit. Dan malam itu, tidur sue tidak lena & tidur dalam kesakitan & menangis menahan kesakitan tersebut. Dan esoknya pagi itu, sakit semakin menjadi-jadi sehingga kesakitan dirasai di buah pinggang. Masa itu, hendak duduk sahaja sudah tidak boleh kerana sakit yang teramat sangat.  Terus kak

Cara untuk menambah ketinggian badan

Sue merupakan antara individu yang mempunyai ketinggian yang rendah iaitu mencapai ketinggian hanya 142 cm. Sememangnya acap kali sue dengar orang komen tentang ketinggian sue. Apabila mengetahui umur sue 20 tahun keatas, terus diorang cakap "Eh dah umur lebih 20 tahun rupanya. Tengok cam budak sekolah rendah" atau komen yang lain ialah " kecilnya awak, cam budak sekolah rendah". Balik-balik dengar oramg komen sue seperti budak sekolah rendah. Tapi sue masih bersyukur kerana masih dikurniakan badan dan sifat yang sempurna.  Sejak kebelakangan ini, sue tengok banyak agen-agen menjual supplemen @ ubat untuk menambah ketinggian. Dulu sue pernah terfikir untuk cuba tapi tidak berani untuk mencuba. Terima la ketinggian sue dengan seadanya. Tapi sue boleh katanya ada cara untuk menambah ketinggian badan iaitu dengan pengambilan OSTEMATRIX shaklee. Tapi perlu diingatkan, tidak semua orang boleh menambah ketinggian badan. Memetik artikel daripada majalah i

Vaksinasi percuma untuk wanita : program vaksinasi HPV untuk wanita

Adakah anda seorang wanita yang lahir pada tahun 1990-1996? Anda berpeluang dapatkan vaksinasi secara percuma dalam program vaksinasi HPV untuk wanita di Klinik Nur Sejahtera LPPKN seluruh negara. Namun bukan semua wanita boleh dapatkan vaksinasi secara percuma. Berikut adalah kriteria wanita layak:  ✔ warganegara Malaysia @ penduduk tetap ✔ wanita yang lahir pada tahun 1990-1996 ✔ wanita bujang & tidak pernah berkahwin ✔ tidak hamil ✔ tidak pernah mengalami alahan teruk yang perlu dirawat di hospital. Vaksinasi diberikan sebanyak 3 dos :  1. Tarikh vaksinasi pertama diberikan 2. 1 bulan selepas suntikan pertama 3. 6 bulan selepas suntikan pertama           Apa itu HPV?   HPV (Vaksin virus papiloma manusia) merupakan vaksin yang mencegah jangkitan oleh beberapa jenis papilomavirus manusia yang tertentu. Vaksin yang ada memberi perlindungan daripada 2, 4,atau 9 jenis HPV. Semua vaksin memberi perlindungan daripada sekurang-kurangnya HPV 16 dan 18 yang mengakibatk